Найкращий в Україні сервіс оголошень
Допомогти зібрати кошти на ЗСУ

Рекомендації з безпеки

80% випадків шахрайства відбуваються через передоплату замовлення безпосередньо на картку продавця. Тобто ви оформляєте замовлення не через кнопку Купити на сайті, а скидаєте гроші продавцю за номером картки, яку він вам скинув. Ми розповімо, як не дати себе обдурити і безпечно купити або продати товар на ІЗІ

 

Безпечні покупки

 

1️⃣  Переконайтеся, що ви зайшли на вірний сайт

Посилання на ІЗІ виглядає так: https://izi.ua

 

Також ви можете використовувати додаток ІЗІ на iOS або Android

Важливо, щоб в рядку посилання поруч був значок з замком. Це означає, що у нас працює захищений протокол і інформація про дії користувачів передається тільки в зашифрованому вигляді. Якщо такого значка немає, а поруч з посиланням є словосполучення "Не захищене", варто насторожитися.

Шахраї можуть створювати підроблені сайти, візуально дуже схожі на оригінал. В адресі посилання не повинно бути додаткових слів mobile або online, цифр або символів (@ чи $). Звертайте на це увагу. Приклад таких посилань:

Листи від ІЗІ можуть приходити тільки з адрес [email protected], [email protected].

 

2️⃣  Не переводьте передоплату, якщо не впевнені в продавці

Головна мета шахраїв — отримати гроші і залишити їх собі разом з товаром. Є безліч причин, з яких можуть попросити передоплату: щоб нібито забронювати товар, підтвердити ваші наміри купити його або в обмін на велику знижку. Але якщо перевести гроші продавцю безпосередньо, немає ніяких гарантій, що він дотримається обіцянки.

Що робити? Не переводьте оплату, якщо у вас є сумніви. Для безпечної покупки оформляйте замовлення через кнопку Купити на сайті. Для цього ми створили Надійну оплату карткою. Гроші за замовлення резервуються на транзитному рахунку банку-партнера, поки покупець не отримає товар на пошті. А в разі скасування замовлення, оплату за нього продавець отримає назад на свою карту. Гроші зараховуються автоматично, для цього нічого не потрібно робити. Якщо надходять повідомлення про те, що потрібно вказати платіжні дані для отримання коштів, це шахрай. Поскаржіться на нього або напишіть нам на пошту [email protected] або в соціальні мережі Facebook чи Instagram.

 

3️⃣  Не переходьте за сторонніми посиланнями

В чаті на ІЗІ не можна надіслати посилання на підозрілий ресурс — повідомлення з таким посиланням просто видалиться. Так ІЗІ турбується про безпеку своїх користувачів. Тому шахраї будь-якими способами намагаються перевести діалог за межі чату ІЗІ. Є безліч причин,з яких вони просять перейти в месенджер (Viber/Telegram) або телефонну розмову. 

Далі коли ви пішли з ІЗІ, вони можуть відправляти вам будь-які підроблені посилання. Зверніть увагу, щоб заслужити вашу довіру, шахраї часто підробляють знайомі адреси і відправників, маскують посилання. Наприклад, посилання можуть надіслати під виглядом: форми замовлення з оформленим замовлення, платіжної сторінки банку, посилання на оголошення на ІЗІ, фотографії товару на іншому ресурсі.

Що робити? Не переводьте спілкування в сторонні месенджери/соціальні мережі/інші маркетплейси, де вам можуть скинути підроблені посилання. Залишайтеся в izi-чаті, тут ми попередимо вас про підозрілі посилання.

Якщо з якоїсь причини ви перейшли спілкуватися за межі чату, уважно вивчайте посилання, які вам відправляють.  Перевірити такі посилання на те, оригінальні вони чи ні, ви зможете в нашому чатботі у вайбері: viber://pa/info?uri=phishing_checker  Підозрілі посилання надсилайте у чатбот, ми перевіримо їх та попередимо вас про можливу небезпеку. Чатбот працює в тестовому режимі.

 

4️⃣  Уважно перевіряйте товар

Якщо товар пошкоджений або не відповідає опису — не забирайте його з пошти і напишіть про це продавцеві. Зберігайте чеки, накладні та інші документи, що стосуються покупки. А якщо є питання до нас, напишіть, будь ласка, на [email protected] :)

 

5️⃣  Не повідомляйте нікому дані карти

Якщо шахраї дізнаються дані вашої банківської карти, вони зможуть отримати доступ до банківського рахунку і вкрасти гроші.

Що робити? Не повідомляйте за будь-яких причин CVV-код вашої картки, термін її дії, код з смс від банку. Також не вводьте дані карти на сумнівних сторінках. Впевніться, що ви знаходитесь на оригінальному сайті ІЗІ (див. пункт 1). Тільки після цього оформлюйте замовлення. 

 

Безпечний продаж

1️⃣  Залишайтеся на ІЗІ

В чаті на ІЗІ можна надіслати посилання на підозрілий ресурс — повідомлення з таким посиланням просто видалиться. Так ІЗІ турбується про безпеку своїх користувачів. Тому шахраї будь-якими способами намагаються перевести діалог за межі чату ІЗІ. Є безліч причин,з яких вони просять перейти в месенджер (Viber/Telegram) або телефонну розмову. 

Що робити? Не переходьте в інші месенджери для обговорення деталей замовлення. Для вашої безпеки ми створили чат, в якому можна переписуватися. Якщо покупець буде наполягати на переході в інший месенджер, поскаржіться на нього.

 

2️⃣  Перевіряйте замовлення в особистому кабінеті ІЗІ

Якщо ви перейшли за межі ІЗІ для обговорення подробиць, будьте вдвічі уважні. Після милого спілкування і уточнення інформації про ваш товар, покупець може сказати, що вже оформив і сплатив замовлення, а для отримання оплати потрібно перейти за посиланням і ввести свої дані. При переході за посиланням ви бачите схожий візуально сайті на оригінал.

Що робити? Не переходьте за посиланнями, які вам надсилають нібито для отримання оплати за товар. Спочатку зайдіть в особистий кабінет на ІЗІ у вкладку Замовлення і угоди. Якщо там немає створеного замовлення, припиніть спілкування з шахраєм і поскаржіться на нього.

 

3️⃣  Пам'ятайте про збереження особистих даних

Додайте картку в особистому кабінеті на ІЗІ, так на неї буде надходити оплата за товар. Бажано в таких випадках використовувати картку з нульовим балансом. ІЗІ не зберігає дані банківських карт і рахунків. Всі грошові операції здійснюються через фінансового партнера — АТ "ТАСкомбанк". Покупець може скинути посилання на нібито оформлене замовлення, де потрібно тільки ввести свої дані і код-підтвердження. Як результат — на картку не надійдуть гроші, а спишуться.

Що робити? Не переходьте за посиланнями, які вам надсилають нібито для отримання оплати за товар. Вся інформація про реальні замовлення повинна бути в особистому кабінеті на ІЗІ у вкладці Замовлення і угоди. Там також відслідковуються зміни статусів замовлення.

 

Є сумніви при покупці?

  • переконайтеся, що ви на ІЗІ. Підпишіться на наших чат ботів у вайбері: viber://pa/info?uri=phishing_checker або телеграмі https://t.me/izi_safe_bot​.. Підозрілі посилання надсилайте в чатбот, ми перевіримо їх і попередимо про можливу небезпеку.
  • прочитайте відгуки про продавця, подивіться на дату його реєстрації;
  • оцініть реальність вартості товару (наприклад, iPhone останньої моделі не може коштувати 10 000 грн);
  • прочитайте опис товару, оцініть, наскільки живі і реальні фото;
  • якщо покупець наполягає про перехід в сторонні месенджери, напишіть нам на пошту [email protected] або в соціальні мережі Facebook або Instagram.

 

Мене обдурили, що робити?

  • поскаржіться на оголошення користувача;
  • якщо не вийшло поскаржитися, напишіть нам на пошту [email protected] або в соціальні мережі Facebook або Instagram дані шахрая, ми його заблокуємо;
  • зверніться в кіберполіції із заявою про шахрайство;
  • прочитайте інформацію на цій сторінці ще раз.
 

Приклади як дурять шахраї

Шахраї не мають кордонів у своїй діяльності і придумують різні способи, щоб обдурити людей. Ось кілька прикладів таких схем.

 

🔗  Отримання оплати за посиланням

Покупець переводить спілкування з продавцем в сторонні месенджери, там скидає підробне посилання, дуже схоже на сайт-оригінал, на нібито отримання грошей за товар. В результаті гроші списуються з картки продавця, а покупець блокує листування.

 

🤓  Ловець новачків

Покупець пише продавцеві, щоб дізнатися, чи є в наявності товар. Продавець каже, що готовий відправити товар izi-доставкою і питає, чи користувався цією доставкою покупець. Так продавець перевіряє, чи знайомий покупець з правилами. Якщо немає — продавець скидає підробне посилання на нібито створене замовлення для підтвердження покупцем. Покупець вводить свої карткові дані, після чого з картки покупця списуються всі гроші.

 

🙏   Філософська благодійність

Продавець пропонує товар безкоштовно (знайшов \ віддасть хорошій людині), тільки просить за доставку скинути гроші на картку. Скидає номер своєї картки в чат, як отримує оплату, відразу блокує користувача.

 

💸   Передоплата за перегляд

Просять внести гроші за резерв товару або перегляд. Після переказу коштів за номером картки, яку скинув продавець, листування блокується. Така ж історія з нерухомістю. Застава за перегляд просять на карту, потім дають недійсну адресу і зникають.

 

🥸  Підміна товару

Продавець розраховує на те, що покупець не буде\не зможе оглядати товар на пошті при отриманні. Наприклад, надішле не оригінальний парфум, а репліку. Або несправний ноутбук, замість робочого.

 

🚛  Скасування доставки

Продавець просить передоплату на картку і створює ТТН відправленого товару. Потім вимагає решту суми товару на картку. Коли отримує гроші, скасовує надсилання посилки.